fredag 26 december 2008

Daniel forvandlar get till ko.

Jag far val erkanna att jag kanske forhastade mig nagot i mitt uttalande om att Daniel forvandlar ko till get. Kanske ar det sa att han kan trolla, jag vet inte...

...att manga har en omansklig tro pa presidenten och vad han sjalv kan genomfora det star klart.

Jag har efter att erbjudits mojligheten fatt chansen att aka laaangt ut pa landsbygden i departamentet Chinandega, dar traffade vi manniskor (framst sandinister) som tagit del av programet "Hambre cero".

Jag kan inte annat saga an att det var fina kor som regeringen hade delat ut, gravida... (eller draktiga som det heter).

Jag kan ocksa beratta att jag inte sag till nagon get... kanske trollade presidenten tillbaka igen?

En kamrat inom Sandinistpartiet sager att vad FSNL vill ar att ha makten i 20-30 ar for att kunna genomfora de forandringar som behovs i Nicaragua.

Pa fragan vad de vill gora, svarar han: Fordjupa de program som nu har paborjats.

Han sager att Sandinisterna behover rensa ut de partikamrater som inte arbetar for annat an egen vinning skull ur partiet.

En ko, en gris, ett svin - en del skall delas ut till folket, andra skall rensas ut ur partiet!

Inga kommentarer: